Zakupy spożywcze w sieci powszednieją

Z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl, wynika, że internetowe koszyki z zakupami Polaków coraz częściej przypominają te tradycyjne. Internet stał się miejscem w którym dokonujemy regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych. W internetowych delikatesach najczęściej kupujemy wodę, napoje, kawę, warzywa, owoce i mięso.

"Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75% spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami" - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Za rosnącą popularnością spożywczych e-zakupów przemawia także zawartość koszyka. Nadal dużą jego część stanowią produkty o długich terminach przydatności oraz artykuły ciężkie, takie jak woda, soki i napoje, jednak coraz częściej na listy zakupów trafiają także produkty spożywane na co dzień. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. Wśród zalet kupowania w delikatesach internetowych, oprócz oszczędności czasu oraz braku konieczności dźwigania, połowa zapytanych przez A.pl osób wskazała także brak nieprzemyślanych zakupów.

Jednocześnie niemal tyle samo osób (49%) przyznało w badaniu, że nie przeszkadza im brak możliwości dotknięcia produktu podczas zamawiania przez internet. Jednocześnie z badania A.pl wynika, że najwięcej osób ceni sobie terminowe dostarczenie zakupów. W dalszej kolejności znalazła się łatwość składania zamówień - 66% klientów uznało ten element za bardzo ważny. Wśród innych oczekiwań znalazła się dobra obsługa klienta i łatwy kontakt z pracownikami sklepu (64%). Dopiero po tych elementach klienci wskazali na ceny (63%) oraz szeroki asortyment produktów (60%). Wyniki ankiety pokazały też, że małe znaczenie ma obecność unikatowych produktów w ofercie e-delikatesów - 14% osób wskazało w tym przypadku odpowiedź "bardzo ważna".