Wyciszony 11 września
- Krzysztof Kozerski,
- 11.09.2002, godz. 11:50
W pierwszą rocznicę terrorystycznego ataku na USA internetowe serwisy informacyjne powracają do tych wydarzeń. Oprócz publikacji dużej liczby informacji i wspomnień, wiele serwisów postanowiło ograniczyć tego dnia ilość reklam na swoich stronach, aby – pomimo zwiększonego zainteresowania odbiorców - w ten sposób nie zarabiać na smutnej rocznicy.
Hołd ofiarom 11 września oddają dziś nie tylko firmy internetowe. Giełdy za oceanem zaczną działać o godz. 17, podczas gdy giełdy europejskie uczczą pamięć 11 września o godz. 14.46 dwoma minutami ciszy. Cantor Fiztgerald, który w zamachu na World Trade Centrer stracił 658 z 970 pracowników, zamyka na dziś swoje biura, a jego oddział internetowy przestanie działać o godz. 16 czasu polskiego. Jedna z większych sieci telewizyjnych, News Corp. nie będzie dziś nadawała reklam, a wiele dużych koncernów zrezygnowało dziś z prowadzenia swych kampanii reklamowych. Inny amerykański potentat telewizyjny, ABC także nie będzie emitował dziś reklamowych spotów. E.W.Scripps na swych czterech kanałach, od 14.30 przez dwie godziny, emitować będzie czarny ekran.
Rocznicę ataków terrorystycznych upamiętnią także linie lotnicze. Pracownicy United Airlines i American Airlines, których samolotów użyto do przeprowadzenia zamachów, nosić będą pamiątkowe wstążeczki, zaś piloci poproszą pasażerów o minutę ciszy.