Media społecznościowe mają największy wpływ na zakupy

PricewaterhouseCoopers, globalne przedsiębiorstwo audytorskie i doradcze, przebadało 22 618 osób dokonujących zakupów online, aby zobaczyć, co jest dla nich najważniejsze podczas wyboru towarów do zakupu. Jak się okazuje - przede wszystkim media społecznościowe.

Ankieta dotyczy września 2015 roku, jednak jej wyniki ujawniono dopiero teraz. Recenzje, komentarze oraz dyskusje na temat danego towaru w mediach społecznościowych są na pierwszym miejscu dla 45% respondentów. Media miały jednak poważną konkurencję - wygrały tylko jednym procentem nad ofertami promocyjnymi, które również skutecznie nakłaniają do zakupów. Natomiast oglądanie reklam jest najważniejszym źródłem wyboru towaru dla mniej niż 1/3 internautów (30%) powyżej 18. roku życia.

Media społecznościowe mają największy wpływ na zakupy

1/4 internautów śledzi bieżące trendy i mody i to na ich podstawie wybiera asortyment dla siebie. Natomiast 22% bierze na siebie obowiązek pisania recenzji i komentarzy na temat produktów, a rozmowy z ludźmi na ich temat są dla nich wskazówkami, co kupować. Dla 20% nie liczą się media społecznościowe ani reklamy - są to ludzie przywiązani do jednej, konkretnej marki i pozostający przy niej mimo zmieniających się trendów. Podobnie dla 16% badanych najważniejsza wskazówka to kanał dane marki/firmy w mediach społecznościowych.