Lastminute przejmuje Degriftour

Internetowa firma Lastminute.com, po przejęciu swojego francuskiego rywala Degriftour, ogłosiła, że zacznie przynosić dochody o rok wcześniej niż do tej pory przewidywano.

Brent Hoberman, dyrektor wykonawczy Lastminute, powiedział, że w ciągu tygodnia zgłosiło się do niego około pięciu firm, które chciały, aby angielskie biuro podróży w nie zainwestowało. Jednak tylko Degriftour spełnił oczekiwania, ponieważ ma bardzo dobrą grupę zarządzającą i interesujący profil biznesowy. Francuskie biuro istnieje na na rynku od 1991 roku. To prywatna firma, której 78 procent udziałów należy do założyciela Francis’a Reverse i jego rodziny. Podobnie jak Lastminute firma oferuje pakiety wakacyjne, bilety lotnicze, zakwaterowanie, a także rezerwacje biletów do teatrów i miejsc w restauracjach. Do 31 marca tego roku Degriftour zarobiło brutto 9, 1 miliona funtów w transakcjach o łącznej wartości 50,3 miliona funtów. Do 30 czerwca 2000 roku 60 proc. dokonywanych przez Degriftour transakcji odbywała się przez Internet.

Lastminute zapłaci za rywala 27,1 miliona funtów w gotówce i 19,7 miliona funtów w nowych akcjach, które w piątek, już po przejęciu kosztowały 162 pensy jedna.