DPDgroup chce dotrzeć do 80 milionów e-nabywców

DPD rozpoczęło obejmującą 22 kraje kampanię, której celem jest zdobycie ok. 80 milionów nabywców online. W jaki sposób chce tego dokonać?

Jest to druga ogólnoeuropejska kampania DPDgroup - pierwsza odbyła się w ubiegłym roku, a jej hasłem przewodnim było hasło „Prawo dostawy”. Kampania jest prowadzona w mediach cyfrowych w następujących krajach: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Holandia i Wielka Brytania. Składa się na nią kilka humorystycznych filmów, których bohaterami są konsumenci korzystający z zakupów online. W każdym kraju zostały umieszczone na lokalnym kanale DPD na YouTube, a tu jeden z filmików dla Polski.

Wybór takiej formy promocji został poprzedzony badaniem Barometr e-shopper 2018. Jak z niego wynika, postawienie na B2C - czyli poinformowanie nabywcy, kto dostarczy jego zakupy online - może zwiększyć ilość chętnych do zakupu o 16%. Każdy z filmików został nakręcony lokalnie, przystosowany do warunków danego kraju oraz w jego języku. DPDgroup zwiększa swoją obecność na rynku e-commerce - firma bierze udział we wszystkich ważnych wydarzeniach w kraju i zagranicą, w tym w World Retail Congress. W Polsce jest partnerem Targów e-handlu, czyli najważniejszej imprezy targowej dla e-commerce. Wspiera także startupy, aby ułatwić życie swoim klientom. Są one oczywiście ściśle związane z profilem działalności firmy, czyli działalnością kurierską.