Aukcje.onet.pl, czyli kontrakt Allegro i Onetu za

Polski portal internetowy Onet.pl podpisał z serwisem aukcyjnym Allegro.pl umowę o wartości miliona dolarów. Tyle zapłaci Allegro Onetowi za włączenie witryny aukcyjnej do jego serwisów.

Umowa QXL, firmy prowadzącej serwis aukcyjny Allegro.pl, z Onetem została zawarta na rok. Allegro zobowiązało się zapłacić od razu pół miliona dolarów, resztę wpłaty zaś uzależniło od pozyskania odpowiedniej liczby użytkowników. Szacuje się, że Onet musi zdobyć w ciągu roku około 200 tysięcy internautów, aby otrzymać od Allegro pełną sumę.

„Nasza obecność w Europie została teraz wzmocniona działalnością na polskim rynku. Cieszymy się, że naszym partnerem jest właśnie Onet.pl” - powiedział Arjan Bakker, dyrektor zarządzający QXL Poland.

Brytyjska internetowa spółka QXL – właściciel Allegro.pl – prowadzi liczne serwisy aukcyjne w różnych krajach, m. in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech. Notowana na giełdzie londyńskiej i na Nasdaq, jest największą w tej branży w Europie. W Polsce QXL.com jest reprezentowany przez QXL Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

Według umowy, Allegro.pl będzie odpowiedzialne za funkcjonowanie serwisu, natomiast potencjał Onet.pl zostanie wykorzystany do promocji serwisu. Umowa przewiduje także intensywną kampanię reklamową z wykorzystaniem tradycyjnych mediów, jak i prowadzoną przez Onet w Sieci.

Kontrakt zawarty między Onetem i Allegro jest największym dotychczas tego typu kontraktem promocyjnym na polskim rynku internetowym.

„Wspólne porozumienie QXL i Onet.pl stanowi potwierdzenie dynamicznego rozwoju rynku internetowego w Polsce” - powiedział wiceprezes Onet.pl, Piotr Wilam.

Celem serwisu aukcje.onet.pl. jest organizowanie aukcji zarówno pomiędzy samymi użytkownikami, czyli C2C, jak i między osobami prawnymi a użytkownikami, czyli B2C.

Dzięki podpisanej umowie internauci korzystający z Onet.pl uzyskają dostęp do serwisu aukcyjnego Allegro.pl. Uczestnictwo w aukcjach jest bezpłatne zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

Dotychczas Allegro.pl zorganizował na swoich stronach aukcje ponad 11 tysięcy przedmiotów, codziennie pojawiało się tam około 1500 nowych ofert.

.